Uliks: Svijet pod velikim crnim kuglama

Kao i u njegovim prethodnim predstavama u istom pozorištu (adaptacija Deblinovog Berlin Aleksanderplaca i Aveti prema tekstovima Ibzena, Strindberga i Hajnriha Hajnea), Sebastijan Hartman gradi predstavu kao kolaž sopstvenih asocijacija na pročitana djela; asocijacije koje nastaju kada se njegove sopstvene fantazije, strahovi, žudnje, spoje sa onim što je pročitao. ...

Lenjin: Lenjin na Leninskom trgu

Čehovljevska atmosfera, u kojoj se mnogo govori, a odnosi se ocrtavaju na osnovu onoga što ostaje neizgovoreno. U kreiranju specifičnog mikrosvijeta, nečega što može biti duh jedne epohe, ili makar rediteljska vizija toga duha, u tome je vrijednost ove predstave, jer se ta energija preliva na gledalište. ...

51. Bitef: Na pravom mjestu u pravo vrijeme

Promišljena dramaturgija festivala (u koju s uklapaju i brojni pažljivo osmišljeni prateći programi), odnosno konceptualno raspoređivanje predstava na način da ne samo svaka po sebi, nego i program kao cjelina nosi bitna značenja, omogućila je Bitefu neki poseban čar kohezivnosti, pulsirajući unutrašnji život, neodoljivo privlačnu ozarenost vizijom i osjećajem bivanja „na pravom mjestu u pravu vrijeme“. ...

62. Sterijino pozorje: Žilavost čuda zvanog pozorište

Značajno je i što se festival, nakon deset godina koncepta u kome je postojao kao nacionalni pozorišni festival, nakon konsultacija sa stručnom pozorišnom javnošću, ove godine opet vratio izvornoj koncepciji, odnosno domaćem dramskom tekstu u najširem smislu riječi (u koji ulaze i tekstovi izvedbi koji nastaju u procesu proba, dramatizacije itd.). Pozorje se iznova dokazalo i kao generator koji ima snagu da postavlja mnogobrojna pitanja i pokreće šire i dublje rasprave. ...